Ako je už avizované na našej titulnej strane, náš trh je úplne zaplavený turbodúchadlami, ktoré sú repasované v Poľsku alebo Číne, ale predovšetkým je použitý materiál poľské alebo čínskej výroby. Nie je ani tak dôležité, kde bola oprava prevedená, ale kľúčový je použitý materiál a dokonalé vyváženie. Bohužial v dnešnej dobe internetu nie je problém behom niekoľkých sekúnd objednať napr. opravnú sadu z Číny za 10 dolárov a dopravu zdarma k tomu. Na prvý pohľad sa všetko zda krásne, ale už keď človek začne merať, tak zistí, že sa s tým Číňan moc nepáral. Ďalší faktor takejto sady je použitý materiál, z ktorého sú napr. ložiska vyrobené. Potom sa ľahko stretneme s názorom, že "repasované turbo nemôže fungovat" a pod. Samozrejme je takéto stanovisko pochopiteľné, pretože keď si niekto objedná turbo postavené z nekvalitných vecí a ono sa rozletí, protože nebolo trebárs ani vyvážené, tak je to veľká prehra. Je ale potreba primárne si uvedomiť, že väčšina ľudí si za to môže sama. Ono sa totižto šetriť a kukať len na cenu a výsledok nie, nie je vždy podľa predstáv. V ČR je veľa firiem, ktoré odvádajú kvalitnú prácu, ale ich cena tomu odpovídá. Sú len dve možnosti, buď "lacné repasované turbodúchadlo" alebo "kvalitné repasované turbodúchadlo", avšak tieto dve veci sa vzájemne vylučujú.
Niekoľkokrát sa nám stalo, že u repasovaného dúchadla po štandardnej a vyskúšanej výkonnostnej úprave došlo k totálnej deštrukcii. Po demontáži a preskúmaní sa ukázalo, že napr. nebolo vôbec vyvážené alebo sa jednalo o čínsku kópiu dúchadla a pod. Repasované dúchadlo sa kvalitatívne musí minimálne vyrovnať dúchadlu novému, čo sa bohužial väčšinou nestáva. Repasovanie, teda generálna oprava pozostáva z kompletnej výmeny všetkých súčastí podliehajúcich opotrebeniu, pôvodná zostáva iba skriňa, ktorá sa pieskuje, ložisková skriňa sa zvonku pieskuje, vnútri sa čistí ultrazvukom od možných usadenín v mazacích kanáloch, lapujú sa sedla piestných krúžkov a v prípade, že po starostlivom zmeraní vyhovuje, tak sa použije alebo sa rovno vymení. Jeden z najdôležitejších krokov a výstupná kontrola kvality je tlaková skúška a precízne vyváženie. Naše dúchadlá sú vyvažované na vyššie otáčky ako sa vyvažujú turba nové a s nižším koeficientom vibrací, práve z dôvodu predpokladanej zvýšenej záťaže. Pokiaľ dôjde ku splneniu všetkých týchto podmienok a použitiu originálnych náhradných dielov, ak je to možné lebo kvalitatívne rovnocenné náhrady v prípade, že výrobca náhradné diely nedodáva, tak sa jedná o kvalitné repasované turbodúchadlo.
Úplne primárny dôvod prečo sa touto otázkou zaoberať bola takmer úplná absencia hybridných turbodúchadiel pre motory TDi, ktoré sa veľmi často upravujú a prestavujú. Pre tieto účely používame najčastejšie hybridné dúchadlo GT1752V, ktoré má potenciál 160KW (2Bar max.), podľa typu motora a ostatných komponentov. Táto uvedená hodnota nie je medznou hodnotou dúchadla, ale primeraná záťaži daného typu dúchadla. Pri dodržiavaní tejto medze je zachovaná štandardná spoľahlivosť a životnosť, zostáva štandardná výkonnostná rezerva dúchadla.