Veľa ľudí nevie, čo to vlastne hybridné turbodúchadlo je načo sa používa a prečo je také dobré.
Hybrid je jednoducho povedané kríženec. Turbo postavené na originálnej turbíne, ale s väčším kompresorom. Pointou takéhoto turbodúchadla je zníženie otáčok pri rovnakom tlaku/prietoku alebo zvýšenie tlaku/prietoku pri rovnakých otáčkach. Jednoducho sa jedná o výkonnejšie dúchadlo, ale pri zachovaní odozvy, reakčnej doby a nástupu najmä v nízkom rozsahu otáčok. Takéto turbodúchadlo ide vytvoriť prevádzkovať len do určitej medze, pretože sériová turbína má určitú dimenziu a pri zvýšení plniaceho tlaku je samozrejme taktiež potrebné zvýšiť vstrekovaciu dávku paliva. Tým, ale vznikne viac spalín, ktoré musí turbína pohltiť. V praxi to znamená, že hybrid GT1752V je ideálny kompromis, pretože pri tlaku v saciom potrubí do 2.0 Bar je ešte schopný spaliny pohltiť a nevytvoriť príliš veľkú prekážku. Takýto tlak zodpovedá výkonu niekde v rozmedzí 160kW a 170kW. Pre vyššie výkony je určite potrebná väčšia turbína, ktorá bude schopná pohltiť emisie a nespôsobiť veľkú prekážku. Napríklad dúchadlo GT2052V, ale tým sa rapídne zhorší odozva a motor je v dolnom rozmedzí otáčok takmer nepoužiteľný. Použiteľný je možno na šprinty alebo do kopca(závody do vrchu), ale rozhodne nie pri rallye, ktoré je pre nás prioritou. Hybrid GT1756V je podľa nášho názoru taktiež nezmyselný. Má síce veľké dúchadlo, ale stále turbínu GT17 a s touto turbínou nejde reálne fungovať cez 2.0Bar plniaceho tlaku.
Na takéto prekážky(problémy) samozrejme naráža aj výrobca automobilov. Koncern Volkswagen Audi Škoda Seat tento problém rieši inštaláciou dvoch turbodúchadiel pri motoroch 2.0BTDi s kódom CFCA, tzv.biturbo. Je to kombinácia dúchadiel KP35 a K04( veľkého a malého). Takýto systém využíva malé turbodúchadlo pre odozvu a spodný rozsah otáčok a postupne prepína na veľké dúchadlo so zvyšujúcou sa záťažou a otáčkami. Určite by nebol pre VW problém vytvoriť nejaké hybridné turbodúchadlo( napr. GT1756V), ale je nemožné splniť jedným turbodúchadlom dva základné aspekty. Schopnosť takmer okamžitej reakcie na plynový pedál i v 1500ot/min a zároveň udržať maximálny plniaci tlak napr. až do 4000ot/min.
Ďalším fenoménom od VW je motor 2.0 TDi, 176kW s kódom CUAA, ktorý je kombináciou elektrického a konvenčného dúchadla. Vždy sa jedná buď o nejakú kombináciu alebo kompromis, kde utrpí jeden zo základných aspektov.
Naše hybridné dúchadla GT1752V sú odskúšané v rallye i v rôznych iných disciplínach a my vieme, že pri plniacom tlaku do 2.0 Bar sú schopné bez sebamenších problémov odzávodiť celú sezónu. Určite aj dlhšie, ale po sezóne sa štandardne robí preventívny repas.
Nemôžeme však zabudnúť spomenúť aj iné možnosti, ktoré ponúkame. Prvá možnosť sú samozrejme dva varianty GT1752V. Prvá možnosť je s veľkým sáním (kliknite tu), viď foto v popisu produktu a druhá možnosť je to isté, ale v originálnom obale pre daný typ motora. Pri tejto variante nie je potrebný akýkoľvek zásah pasuje namiesto originálneho turbodúchadla. Túto verziu ponúkame pre všetky možnosti 1.9TDi aj 2.0 TDi. Všetky nami ponúkané hybridné turbodúchadla sú vždy postavené na koncepcii talianskej značky Garrett, ktorá je jedným z najväčších výrobcov dúchadiel na svete. Pri stavbe tohto turbodúchadla sú použité výhradne náhradné diely od nášho talianskeho partnera Diesel Levante, ktorý je jedným z najsilnejších hráčov na trhu s náhradnými dielmi pre turbodúchadla. Toto riešenie je spoľahlivé a odskúšané. Koncepcia nemeckej firmy KKK nie je pre tieto typy úpravy ideálna, pretože má slabší hriadeľ a ten ľahko praská. Ďalšia často používaná varianta hybridného turba je GT1649VA pre motori 1.9TDi, 77kW bez DPF, ktorá je vhodná pre menej výrazné úpravy týchto motorov a spoľahlivo pracuje do tlaku 1,4-1,5Bar. Často využívané sú taktiež varianty GT1749VA z motorizácie 1.9TDi 96kW, ale ukryté v originálnych obaloch GT1749V pre motorizáciu 1.9TDi 66kW,74kW,81kW a 85kW.